در جلسه پرسش و پاسخ این دانشگاه در جمع چهار سوال شفاهی و شش سوال کتبی از سوی دانشجویان بیان شد. در بین سوال کنندگان فقط یک دانشجوی خانم حضور پیدا کرد که کروبی پس از پایان سوالات این دانشجو گفت: سوالات مطرح شده از سوی ایشان بهترین سوال ها و سوال های اساسی نسبت به دانشجویان دیگر بوده است.

- بیش از هزار تن از دانشجویان در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه یزد حضور داشتند. در میان حاضران اولیا نماینده مردم یزد، حجت الاسلام رضوی، عضو مجمع روحانیون مبارز، شرافت رئیس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در یزد، دکتر میبدی رئیس دانشگاه یزد، حضور داشتند.

- در حین مراسم پرسش و پاسخ مهدی کروبی، تابش نماینده مردم اردکان و دکتر جمیل کدیور، مشاور مهدی کروبی در امور زنان، در جلسه حضور پیدا کردند.

- یکی از دانشجویان در نزد میرحسین موسوی گفت که آقای موسوی باید به نفع کروبی، کناره گیری کند که شیخ اصلاحات گفت: بنده و میرحسین موسوی، معتقد به چند صدایی در انتخابات هستیم و کنار کشیدن یکی از ما به نفع انتخابات نیست و بیان اینگونه موارد، تنش زا می باشد و دانشجویان با سر دادن شعارهایی، از شیخ اصلاحات حمایت کردند.

- عمده دانشجویان با دستبندها و پیشبندهای سفید در سالن حاضر بودند و این پیشبندها و دستبندها را نماد مهدی کروبی به عنوان فردی راستگو، صادق و صلح طلب عنوان می کردند.

-

- دانشجویی ضمن به انتقاد گرفتن سیاست های 8 ساله دولت اصلاحات، از عملکرد دولت نهم به خصوص در زمینه سیاست خارجی دفاع کرد که با انتقاد و هوی دانشجویان حاضر در سالن مواجه گردید و کروبی از حاضرین خواست ضمن حفظ آرامش بگذارند، دانشجویان نظرات خود را بیان کنند.

-

- مهدی کروبی در ابتدای سخنان خود از دانشجویان خواست که بدون دغدغه سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را بدون دغدغه و اضطراب بیان کنند که این امر با استقبال و تشویق ممتدد دانشجویان مواجه گردید.

- دانشجویان از انتقاد از عملکرد دولت نهم در دانشگاه ها با سر دادن شعارهایی، همچون: «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد،» انتقادهای خود را به عملکرد دولت نهم اعلام داشتند.

- شیخ اصلاحات در عمده سخنانی که برای دانشجویان مطرح می کرد، با تشویق ممتد دانشجویان روبه رو می شد. 1- با خشونت ها و تندی های اعمال شده، در دانشگاه ها مخالفم. 2- به یاری خدا و به فضل پروردگار، چنانچه رئیس جمهور شدم، کاری خواهم کرد که دانشجوی ستاره داری در کشور حضور نداشته باشد. 3- دانشجویان ستاره های درخشان در آسمان ایران هستند. 4- با تنگ نظری و انحصارطلبی مخالفم. 5- کروبی در پاسخ به سوال یک دانشجو، گفت: خواب یک ساعته من، همه چیز را تغییر داد.

شعارهای دانشجویان: «کروبی خط امام بر تو سلام بر تو سلام» و «کروبی دوست داریم» از شیخ اصلاحات، تقدیر و تشکر کردند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا